• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Søknad om dispensasjon fra utdanningskravet i stilling som styrer og pedagogisk leder

Retningslinjer for dispensasjon

Sandnes kommunes retningslinjer for å søke om midlertidig dispensasjon fra utdanningskravet.

Når den ledige stillingen er tilstrekkelig lyst ut og barnehagen ikke har fått kvalifisert søker til stillingen, kan det søkes om midlertidig dispensasjon fra utdanningskravet for navngitt person inntil et år.

Dette sier «Rundskriv F-04-11 Veileder om kravene til pedagogisk utdanning i barnehageloven med forskrifter»:

Kommunen må utvise skjønn i vurderingen av eiers innsats for å skaffe kvalifisert personale. Utlysningstekst, antall utlysninger, om utlysningen er offentlig tilgjengelig, tidspunktet for utlysningen og søknadsfrist for stillingen er momenter av betydning i vurderingen.

For å gjøre det lettere for styrerne å vurdere hva som kreves for å få innvilget dispensasjon fra utdanningskravet i kommunale og private barnehager i Sandnes, har kommunen følgende retningslinjer:

• Det skal ikke være mer en to måneders mellomrom fra utlysning til dispensasjonssøknad.
  • Det skal søkes om dispensasjon så fort som mulig etter utlysning når barnehagen ikke har fått kvalifisert søker.
  • Det innvilges ikke dispensasjoner med «tilbakevirkende kraft». (Søker man i f.eks. oktober så får man ikke innvilget dispensasjon fra august).
  • For søknader på våren- for kommende barnehageår -har vi satt som krav at en må lyse ut frem til 1. mai før en kan søke om dispensasjon.
  • Barnehagen skal ha hatt minst en utlysning på Finn.no. Dersom stillingen deretter lyses ut igjen, aksepteres at den da kan lyses ut på NAV.
  • For vikariater over kort tid (inntil 6 måneder eller ut barnehageåret), aksepterer vi at stillingen blir utlyst på Nav. Denne praksisen kan justeres når vi ser at det er større dekning av barnehagelærere i regionen som tar imot vikarierende stillinger.
  • Dersom dere har spørsmål om kommunens praksis i behandling av dispensasjonssøknader, eller det oppstår nye problemstillinger, kan dere kontakte Sandnes kommune ved barnehagemyndigheten (Mai Elin eller Gudrun).

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.
  4. Du finner dine påbegynte og innsendte skjema i ved å trykke på lenken "Mine skjema" øvert til høyre i bildet

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.

Vennligst vent...

Loader